Rawatan Thrush Semula Jadi - Objektif dan Pilihan

Rawatan Thrush Semula Jadi - Objektif dan Pilihan

Apabila ia datang untuk seriawan rawatan, terdapat pada asasnya dua pilihan. Yang pertama adalah rawatan antikulat sintetik yang datang dalam aplikasi topikal seperti krim dan ubat-ubatan oral seperti pil / sirap dan lozenges. Yang kedua adalah rumusan herba semulajadi yang juga datang dalam bentuk yang sama seperti over-the-counter dan ubat-ubatan doktor-ditetapkan walaupun dengan kesan sampingan yang lebih rendah dan keberkesanan yang lebih besar daripada rawatan.

Apa yang sedang dirawat?

Jelas sekali, mana-mana pilihan rawatan dua seriawan mensasarkan penghapusan jangkitan seriawan dari tubuh manusia. Thrush disebabkan oleh kulat Candida, terutama Candida albicans spesies, yang secara normal dan secara tidak hadir di kawasan panas dan lembap di dalam badan manusia seperti rongga mulut, usus usus dan kawasan faraj.

Ia adalah apabila kulat Candida tumbuh ke tahap yang normal dan mengubah keseimbangan biasa yang seriawan berlaku. Pemulihan daripada baki normal dicapai sama ada melalui membunuh kulat adalah lebihan atau menguatkan sistem imun atau kedua-duanya.

Bagaimana Adakah Ia Didiagnosis?

Biasanya, pemeriksaan visual dari mulut dan sekitarnya adalah semua yang diperlukan untuk mengesahkan diagnosis seriawan. Gejala utama adalah sering kepingan putih berkrim dan luka-luka yang melibatkan lidah, bahagian dalam pipi, lelangit, tonsil dan juga tekak.

Gejala lain termasuk ruam di bahagian dalam bibir dan sudut bibir dan juga ruam lampin pada bayi, demam, kulit mentah di dalam dan sekitar mulut, dan kesukaran untuk merasa makanan. Apabila diagnosis muktamad dibuat, rawatan seriawan yang sesuai maka boleh dilakukan.

Apakah Cara yang paling pasti untuk Rawat Ia?

Walaupun perubatan moden telah datang dengan ubat antikulat disebut sebagai sebelum ini, ini sering tidak berkesan dalam jangka masa panjang. Ini kerana ubat-ubatan ini menghapuskan kulat berlebihan tanpa pergi untuk punca masalah - sistem imun yang lemah dan kehadiran keadaan tidak menguntungkan kondusif untuk kulat lebih pengumpulan.

Dengan rumusan herba semula jadi sebagai pilihan alternatif, objektif tiga kali ganda daripada penghapusan yis yang berlebihan, pengukuhan sistem imun dan mengekalkan keadaan yang baik untuk kesihatan terus tercapai. Ini boleh dilakukan dengan mencampurkan pakar pelbagai tumbuh-tumbuhan herba, yang telah terbukti keberkesanan klinikal dan keberkesanan anekdot, untuk tampil dengan rawatan seriawan kecemerlangan setanding.

Oleh itu, dua atau lebih daripada bahan-bahan ini boleh digabungkan dalam satu persediaan herba kuat untuk mencapai penyembuhan penuh jangkitan yis:

o Teh minyak pokok untuk antiviral, sifat-sifat anti-kulat dan antibiotik, yang secara meluas dikenali untuk merawat jangkitan yis

o Minyak zaitun yang boleh memotong bekalan oksigen ke yis lebih terkumpul

o Vitamin C untuk membantu melawan jangkitan dan menguatkan sistem imun

o Bawang putih untuk kualiti penyembuhan terhadap bakteria dan kulat

Terdapat banyak bahan-bahan yang lebih semula jadi ada, ada yang boleh didapati di rumah anda seperti cuka dan yogurt. Ia sering menunggu membaca label dan memeriksa bahan-bahan untuk melihat mana yang akan bekerja terhadap jenis anda jangkitan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar