Hidroterapi kolon Sebagai Kaedah Pembersihan Kolon

Hidroterapi kolon Sebagai Kaedah Pembersihan Kolon

Pembersihan kolon adalah amalan di mana kandungan kolon diusir, melalui cara kimia atau melalui cara mekanikal.

Terdapat tiga cara utama yang anda boleh membersihkan kolon anda:

a. Sihat, kaya dengan serat diet
b. Julap
c. Hidroterapi kolon atau terapi air kolon

Kaedah ketiga, hidroterapi kolon adalah kaedah yang semata-mata mekanikal pembersihan kolon.

Sejarah Hidroterapi kolon

Hidroterapi kolon telah digunakan dalam tiga tamadun yang berbeza semasa zaman purba:

1. Mesir (semasa zaman firaun)
2. Yunani (semasa kebangkitan demokrasi bandar-negeri)
3. India (semasa pembangunan perdagangan dan sains)

Hakikat bahawa ia kekal sebagai amalan dominan menjelaskan banyak perkara tentang bagaimana orang melihat amalan ini.

Walaupun beberapa kekal berpilih-pilih mengenai penggunaan air untuk membersihkan usus, klinik kolon yang muncul di Amerika Syarikat dan United Kingdom untuk memenuhi bulatan semakin banyak pelanggan tetap. Seratus tahun yang lalu, pemenang Nobel bercakap jelas tentang peranan kolon. The bakteriologi Federation Ilya Mechnikov menyatakan "Kematian bermula di usus besar."

Mengesan Penyakit kepada Colon

Kira-kira 90% daripada semua lawatan ke doktor dan hospital adalah relatif kepada saluran penghadaman. Penyakit manusia sering dapat dikesan juga untuk organ berasal: kolon manusia. Pembersihan kolon oleh itu, menjadi aktiviti yang berbeza kerana ia menangani keperluan untuk menyahtoksik salah satu organ yang paling penting di dalam badan.

Menurut Jo Vega, seorang pengamal 13 tahun pada hidroterapi kolon di United Kingdom dan ahli berdaftar Persatuan dan Daftar Colonic Hydrotherapists, pembersihan usus adalah penting untuk kesihatan yang baik: "Saya percaya ia boleh menjadi satu rawatan bermanfaat untuk semua orang. Usus besar adalah organ penghapusan utama dan tekanan, pemakanan dan kehidupan moden semua boleh mengambil tol mereka pada bagaimana ia berfungsi. Pembersihan kolon boleh membantu membolehkan semua sistem badan berfungsi dengan lebih baik. "

Mengapa kita memerlukan pembersihan kolon? Niamh Fitzgerald, satu lagi hydrotherapist kolon dari United Kingdom (di Dublin), nota "tertunggak" dan membina-up sisa dalam usus besar manusia:

"Kami sepatutnya pergi ke bilik air kira-kira 30 minit selepas kita makan supaya anda boleh bayangkan tunggakan yang membina. Tertunggak ini adalah rumah kepada yis tidak mesra dan bakteria patogenik."

Beberapa Kesan Bermanfaat & Technologies Hadir

Pada masa ini, apa yang dikenali sebagai makanan tambahan probiotik seperti psyllium husk diiklankan untuk membersihkan kolon. Walau bagaimanapun, hydrotherapists kolon seperti Fitzgerald berhujah bahawa makanan tambahan itu akan menjadi sia-sia jika kolon bermusuh pada masa ini.

Ia seolah-olah bahawa keasidan dan kandungan toksin juga unsur-unsur penting untuk cara kimia pembersihan kolon. Perhatian perlu diambil untuk keadaan kolon kurang invasif kaedah pembersihan kolon.

Hidroterapi kolon disebut-sebut sebagai satu cara cepat untuk menyahtoksik. Fitzgerald lagi berhujah bahawa penggunaan air untuk mengusir sisa melalui kawasan belakang memberi manfaat kepada buah pinggang dan kulit.

Mesin khusus kini digunakan di klinik kolon untuk membantu memudahkan sesi hidroterapi kolon. Tahap suhu dikawal selia, dan air dan penyingkiran sisa dan juga mesin dikawal selia. Sebab mengapa kaedah tradisional telah ditinggalkan adalah untuk membuat kaedah ini tertentu lebih selesa untuk pelanggan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar