Bagaimana Manfaat Kesan Kunyit Lelaki - Terutama dalam Perjuangan Menentang Kanser Prostat

Bagaimana Manfaat Kesan Kunyit Lelaki - Terutama dalam Perjuangan Menentang Kanser Prostat

Terdapat banyak kajian yang teliti menyiasat jika kesan kunyit manfaat lelaki. Dan jawapan setakat ini adalah bahawa ia tidak!

Sebagai permulaan, kunyit telah digunakan oleh pengamal perubatan tradisional kuno di Asia untuk beberapa ribu tahun dan tidak ada orang di sana masih belum disalahkan ia.

Sebaliknya, ia telah didapati amat berkesan dalam memerangi keradangan di semua bahagian badan dalam kedua-dua lelaki dan wanita. Jadi bagi orang-orang ini kesan kunyit faedah manusia, tanpa ragu-ragu.

Dan ia yang sama di sini di Barat.

Penyelidik moden telah mengambil penggunaan kunyit satu langkah lagi daripada pengamal perubatan. Menggunakan alat-alat penyelidikan yang terbaik mereka telah mengasingkan bahan aktif dalam kunyit - curcumin. Dan senarai ahli-ahli sains 'perkara ini akan dilakukan berkembang dengan tahun.

Sebagai contoh, salah satu kesan kunyit yang memberi manfaat kepada manusia, rawatan keradangan dalam sistem penghadaman.

Atas sebab ini, penyelidikan telah menunjukkan ia mempunyai kesan yang baik anti radang penyakit Crohn dan kolitis ulser. Apabila tikus telah diberi makan kunyit mereka menunjukkan tahap yang lebih rendah daripada lendir, penipisan dinding usus dan sel-sel radang yang lebih sedikit.

Tetapi kesan kunyit manfaat lelaki dengan cara yang lebih, kerana ia juga merupakan antioksidan yang kuat.

Jadi ia membuang radikal bebas dan mengurangkan kerosakan yang mereka menyebabkan membran sel. Dalam amalan, ini bermakna ketegangan kurang dalam sendi pada waktu pagi, pada waktu pejabat, dan bengkak sendi.

Terdapat banyak faedah lain yang telah terbukti secara saintifik, tetapi biarlah saya menyebut hanya satu di sini. Kesan kunyit memberi manfaat kepada lelaki dengan kanser prostat.

Dengan menggunakan banyak kunyit risiko prostat, kolon dan kanser payudara menurunkan, dan tumor kurang cenderung untuk berkembang. Penyelidik di University of Texas telah menunjukkan kunyit ketara perlahan perkembangan kanser payudara dan kanser wujud terlebih dahulu secara umum tanpa mengira jenis atau organ yang terjejas.

Dalam erti kata lain, kunyit memberi manfaat kepada lelaki dan perlu diambil oleh mereka dan wanita tanpa mengira kesihatan mereka.

Nampaknya walaupun kuantiti yang agak besar boleh diambil dengan selamat diambil. Jadi apabila anda sedang mencari untuk tambahan yang memeriksa sama ada mereka mempunyai kunyit. Malah lebih baik, menegaskan makanan tambahan pembuat menggunakan kunyit yang mempunyai potensi curcumin sebanyak 95 peratus, kerana ini jenis kepekatan boleh didapati dalam makanan tambahan yang baik dan curcumin adalah bahan aktif dalam kunyit. Ia adalah elemen yang memungkinkan kesan kunyit yang memberi manfaat kepada manusia.

Sebenarnya, anda mungkin ingin mula mencari salah satu makanan tambahan ini pada laman web saya sendiri. Ia mempunyai banyak maklumat mengenai makanan tambahan yang mengandungi kunyit, dan orang-orang mencari laman web yang berguna. Tetapi, jika anda melihat penggunaan di tempat lain, ingat bahawa potensi 95 peratus curcumin adalah ideal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar