Apa Jangkitan Menyembuhkan kencing? Tips untuk Penyembuhan Jangkitan Saluran Kencing

Apa Jangkitan Menyembuhkan kencing? Tips untuk Penyembuhan Jangkitan Saluran Kencing

Seperti yang lebih ramai orang beralih kepada kesihatan semula jadi daripada antibiotik, ramai pesakit mencari tips untuk mengubati jangkitan saluran kencing secara semula jadi. Walaupun antibiotik boleh menyediakan anda dengan satu penyelesaian sementara, mereka boleh mendatangkan lebih banyak mudarat daripada kebaikan.

Pada akhir artikel ini, anda akan belajar 5 tips mudah dan berkesan yang akan membantu anda dalam usaha anda terhadap jangkitan saluran kencing. Dan kerana U.T.I. adalah disebabkan oleh jangkitan bakteria, ia adalah sangat mudah untuk merawat tanpa menggunakan antibiotik.

Biar saya jelaskan!

Apa Menyembuhkan kencing Tract?

Jangkitan saluran kencing yang paling sering disebabkan oleh coli bakteria E. Terdapat banyak sebab-sebab mengapa sesetengah orang lebih mudah terdedah kepada jangkitan ini. Pada masa ini, antibiotik adalah rawatan yang paling popular untuk melawan jangkitan ini. Walau bagaimanapun, antibiotik tidak berfungsi selama kira-kira 1 dan 4 orang.

Fakta! Kira-kira 25% daripada pengguna antibiotik akan membangunkan semula jangkitan dalam tempoh 1 minggu untuk beberapa bulan.

Fakta ini telah membuat rawatan alternatif yang sangat popular sepanjang dekad yang lalu untuk UTI Sejak rawatan alternatif terdiri daripada diet anda, dengan apa yang anda minum, walaupun vitamin dan herba, terdapat pelbagai cara untuk membantu perjuangan badan anda dan mengusir bakteria. Jadi apa yang menyembuhkan kencing?

Tips Penyembuhan Jangkitan saluran kencing

1. Elakkan antibiotik kerana mereka akan membunuh bakteria yang baik dan buruk. Kencing yang sihat adalah orang-orang yang mempunyai keseimbangan bakteria baik dan buruk. Bakteria baik akan menjaga bakteria yang tidak baik di dalam semakan. Walau bagaimanapun, apabila antibiotik membunuh semua bakteria, tidak ada lagi barisan pertahanan jika bakteria tidak baik diperkenalkan semula. Ini adalah sebab mengapa begitu ramai orang mendapatkan pelbagai jangkitan.

2. Anda juga perlu menyimpan pundi kencing anda membilas dengan minum air yang banyak setiap hari. Anda harus cuba untuk minum sekurang-kurangnya 2 cawan air bagi setiap 2 jam anda terjaga. Tip ini boleh membantu dengan rawatan dan pencegahan.

3. Mengelakkan gula juga sangat membantu. Gula sering akan membuat bakteria coli E membiak. Ia adalah penting untuk menjauhkan diri daripada makanan ringan gula dan makanan sehingga jangkitan anda hilang.

4. Diet anda juga amat penting untuk mempunyai saluran kencing yang sihat dan seimbang. Dengan makan banyak serat larut air (kebanyakannya dalam sayur-sayuran), anda akan dapat untuk mengepam saluran kencing anda. Tetapi anda juga akan mewujudkan yang sihat mengira bakteria seimbang. Ia adalah penting untuk mengelakkan makan banyak buah-buahan kerana kandungan gula.

5. Satu tambahan vitamin C juga boleh menjadi sangat bermanfaat kerana ia akan menguatkan sistem imun anda melawan jangkitan. Anda juga boleh untuk menambah lozenges zink yang akan membantu badan anda menyerap vitamin C (juga dikenali sebagai asid askorbik).

6. Terdapat juga beberapa tips gaya hidup yang mudah yang mungkin anda cuba. Anda harus selalu membuang air kecil setiap kali anda mempunyai keinginan. Anda juga harus mengelak patut pakaian yang ketat. Akhir sekali, tidak menggunakan sebarang semburan kebersihan pada kawasan yang dijangkiti.

7. Akhir sekali, jangan hanya cuba untuk minum jus cranberry atau menambah tablet kranberi. Walaupun cranberry melakukan mengandungi sebatian yang akan menanggalkan bakteria daripada lapisan saluran kencing itu. Ini tidak mencukupi untuk memastikan jangkitan yang jauh. Satu ubat yang berkualiti biasanya akan melibatkan cranberry, tablet dan bahan-bahan lain untuk mengepam coli E.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar