Homeopati dan Migrain

Homeopati dan Migrain

Homeopati telah didapati sangat berjaya untuk merawat dan mencegah migrain, terutamanya apabila ubat yang digunakan dalam peringkat awal.

A mengidap migrain sering wujud dalam keluarga dan faktor-faktor alahan mungkin terlibat. Tekanan dikatakan pencetus migrain yang paling penting. Penghidap migrain telah meningkatkan tahap serotonin - serotonin dilepaskan apabila tahap adrenalin meningkat disebabkan oleh tekanan. Homeopati A akan mengambil semua faktor-faktor ini kira apabila memilih program rawatan untuk penghidap migrain.

Berikut adalah testimoni dari pesakit migrain sebelumnya: "Selepas episod saya demam kelenjar tahun lalu saya telah mengalami sakit kepala tekanan Perkara tidak menyelesaikan dengan campur tangan tradisional perubatan dan atas syor rakan isteri saya, saya mula rundingan homeopati Dalam ruang.. daripada beberapa rawatan homeopati sakit kepala saya telah diselesaikan dan saya rasa kembali normal, diri saya sihat semula. "

Penyesuaian gaya hidup

Jika anda mengalami migrain, ia adalah disyorkan bahawa anda makan kerap, dapatkan lapan jam tidur setiap malam dan mengelakkan perangsang adrenal seperti teh, kopi, jus oren dan coklat.

Memilih ubat terbaik

Untuk bantuan semasa migrain, anda boleh cuba salah satu daripada empat ubat migrain homeopati utama berikut, yang boleh didapati di farmasi terkemuka dan kedai-kedai makanan kesihatan. Hanya pilih remedi yang paling sesuai dengan gejala-gejala anda:

- Natrum Muriaticum - The migrain / sakit kepala sering lebih teruk pada waktu pagi dan anda mungkin akan terjaga dengan sakit kepala / migrain atau dengan amaran bahawa anda akan mendapat satu. Biasanya terdapat kesakitan yang teruk di kepala seolah-olah ia akan pecah. Sakit ini boleh membuat anda batuk atau membuat air mata anda. Ini adalah salah satu daripada migrain / sakit kepala yang paling biasa ubat-ubatan homeopati.

- Nux Vomica - teruk sakit kepala / migrain dengan kesejukan dan muntah-muntah, menyebabkan lebih-kerja atau tekanan. Anda mungkin merasa kelegaan daripada bersandar kepala anda terhadap sesuatu (iaitu tekanan ke atas dahi) dan anda mungkin lebih sensitif kepada bunyi daripada biasa semasa sakit kepala / migrain. Anda lebih cenderung untuk mendapatkan migrain jika anda sembelit.

- Bryonia - Anda akan mengalami sakit kepala yang sangat teruk dengan sakit tambahan ke atas mata dalam beberapa kes. Kesakitan selalunya lebih buruk untuk sebarang pergerakan, walaupun bergerak bola mata anda dari sisi ke sisi, akibat yang anda mungkin perlu menutup mata anda. Sakit kepala / migrain sering datang pada selepas minum arak atau dari banyak tekanan.

- Arsenicum Album - Biasanya migrain / sakit kepala lega dalam beberapa cara daripada aplikasi sejuk di kepala. Jika anda memerlukan ubat ini akan sering juga menjadi gangguan pencernaan, contohnya muntah-muntah atau cirit-birit. Anda mungkin berasa cemas dan / atau sejuk pada masa yang sama.

Anda boleh membeli ubat dalam potensi 30c dan mengambil satu pil setiap dua jam manakala gejala-gejala anda terus, sehingga enam dos sehari. Apabila anda mula berasa lebih baik, berhenti mengambil ubat dan hanya memulakan semula jika gejala-gejala anda lebih teruk.

Jika simptom anda berterusan, sentiasa mendapatkan nasihat profesional daripada homeopati atau GP Jangan sekali-kali berhenti mengambil ubat yang ditetapkan oleh doktor anda tanpa kelulusan beliau.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar