7 Herba Anda Mesti Mempunyai dalam Kabinet Ubat Anda

7 Herba Anda Mesti Mempunyai dalam Kabinet Ubat Anda

Dalam dunia perubatan terdapat banyak lebih ubat kaunter yang orang menyimpan di dalam kabinet ubat mereka untuk digunakan apabila sakit kepala, sakit perut atau virus mogok. Sebahagian daripada lebih produk kaunter sebenarnya boleh memudaratkan jika diambil dalam tempoh masa. Sebagai contoh ubat-ubatan NSAID popular boleh menyebabkan kerosakan hati. Banyak produk anti-asid sebenarnya menyumbang kepada kitaran yang menyebabkan refluks asid, dan selesema dan ubat selesema didapati di rak-rak kedai telah terbukti tidak berkesan dalam kebanyakan kes. Terdapat beberapa produk semula jadi yang bekerja keajaiban untuk penyakit biasa. Berikut adalah tujuh produk herba yang saya terus tangan:

Ekstrak Oregon Grape adalah pembersih darah yang membunuh jangkitan Staph dan bakteria lain. Saya telah menggunakannya pada gigitan serangga buruk serta jangkitan Staph. Perkara yang baik tentang pejuang jangkitan herba adalah bahawa bakteria tidak membina rintangan kepadanya.

Halba adalah herba yang biasa yang membantu untuk melonggarkan dan mengeluarkan lendir keras yang membentuk apabila kesesakan sinus kronik. Halba adalah satu pencegahan yang baik untuk sakit kepala Migrain juga. Ia boleh digunakan untuk menyembuhkan perut dan ulser usus. Saya menggunakannya untuk masalah sinus.

Ginger mencegah kembung perut, membetulkan gangguan pencernaan, meneutralkan asid pencernaan, dan satu kajian baru-baru ini menunjukkan bahawa ia membantu dalam pencegahan penyakit Alzheimer. Apabila diambil sebagai teh pada tanda pertama daripada Ginger sejuk sebenarnya boleh mencegah serangan sejuk atau selesema. Saya minum teh halia dengan madu dan lemon setiap kali saya mempunyai bahawa achy, perasaan tidak selesa yang datang di depan selsema bermula dan biasanya saya boleh "wad" off sejuk atau selesema.

Bawang putih adalah antibiotik semula jadi. Saya telah menggunakannya untuk membersihkan diri dari jangkitan yis faraj dengan memasukkan topi gel (minyak bawang putih) sebagai supositori seperti suppositories komersial yang dijual di kaunter. Bawang putih adalah lebih berkesan. Apabila anak-anak saya telah melalui kitaran jangkitan telinga, kawan datang dan memberikan anak saya enema bawang putih dan dalam masa hanya tiga puluh minit, dia demam percuma dan telinga jangkitan percuma untuk sepanjang tahun! (Dia telah di antibiotik untuk beberapa bulan dan tidak dapat berjabat kitaran. Antibiotik telah jelas tidak melakukan tugas mereka.) Bawang putih juga boleh digunakan untuk menurunkan tekanan darah.

Aloe Vera melegakan kulit selepas selaran matahari, melegakan penghadaman dan kawasan usus, dan merupakan julap semulajadi. (Wanita yang sedang hamil tidak boleh mengambil Aloe Vera secara dalaman semasa trimester pertama). Ia boleh digunakan sebagai douche untuk keputihan atau kerengsaan. Saya menggunakannya untuk selaran matahari. Adalah lebih baik dalam bentuk tulen atau bentuk yang telah stabil, seperti dalam bentuk gel.

Ekstrak Lobelia digunakan secara luaran sebagai relaxant a. Sapukan pada kekejangan otot dan melihat bantuan segera. Ia telah digunakan sebagai sapu untuk bayi yang jengkel. Jangan ambil dalaman. Suami saya mempunyai kekejangan yang teruk di dalam bukunya kaki satu malam. Saya menggosok ekstrak lobelia pada otot membonjol dan melihat dengan cepat berehat. Beliau mengucapkan terima kasih kepada saya lagi dan lagi.

Klorofil cecair candu. Ia adalah pembersih usus, tonik, pembersih darah, seorang pembina darah, penyahtoksik, ia adalah berguna dalam menghentikan pendarahan, menghilangkan bau badan, dan memberi tenaga pada sel-sel. Saya berkumur dengannya untuk sakit tekak dan menggunakannya sebagai tonik dalam air saya dari semasa ke semasa. Saya juga telah menggunakannya untuk pedih ulu hati.

Saya jarang pergi ke doktor untuk apa-apa. Saya menggunakan saya "farmasi herba" penjagaan untuk penyakit saya dan saya mempunyai keputusan yang sangat baik tanpa "kesan sampingan" lebih ubat kaunter.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar